Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/najjar-dent.pl/public_html/includes/functions.php on line 332

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/najjar-dent.pl/public_html/includes/functions.php on line 332

Warning: Call-time pass-by-reference has been deprecated in /home/atom3/domains/najjar-dent.pl/public_html/includes/functions.php on line 587
Pozytywny wpływ witaminy D na zdrowie
Proszę czekać...
zamknij

Firmy w kategoriach

Pozytywny wpływ witaminy D na zdrowie

Powszechna jest wiedza na temat tego, że witamina D działa pozytywnie na rozwój kości u małych dzieci. Niedobór witaminy D w ludzkich kościach może doprowadzać do rozwoju osteoporozy, czyli do odwapnienia kości. Każda osoba, która nie ma czasu na przebywanie na co dzień na słońcu, powinna zjadać suplementy diety. Suplementy diety zwierające witaminę D mogą pomóc zachować jej optymalny poziom przez całą zimę, kiedy słońca jest w Polsce jak na lekarstwo. 

Witamina D a nasz organizm

Witamina D jest zaangażowana w ochronę organizmu przed powstawaniem nowotworów. Jest to także witamina, dzięki której możliwe jest zwiększone niż zwykle wchłanianie fosforu w komórkach jelita. 

Osoby z południa Europy mogą uzyskać odpowiedni poziom witaminy D tylko poprzez przebywanie na słońcu przez kilka dni w tygodniu. Wystarczy dwudziestominutowe opalanie się, aby mieć nawet nadmiar witaminy D w organizmie. Jeśli jednak mieszkamy w Polsce, w której w czasie zimy praktycznie nie przebywamy na zewnątrz poza wycieczkami na przystanek autobusowy lub do garażu samochodu, wówczas zdecydowanie trudno o otrzymanie odpowiedniej dawki słońca. Słońce powoduje, że w organizmie wytwarza się witamina D - z cholesterolu. 

Jest to witamina o właściwościach hormonalnych, reguluje funkcje wielu narządów wewnętrznych. 

Witamina D prosto ze słońca

Przebywając na słońcu zwróćmy uwagę na to, aby wystawiać jak największą powierzchnię swojego ciała na działanie promieni  UV.
Nie wystarczy wystawianie jedynie twarzy do słońca. Konieczne jest także zaprzestanie na jakiś czas korzystania z filtrów przeciwsłonecznych. Ograniczają one wchłanianie promieni słonecznych. Nie należy także przesadzać z dostarczaniem sobie promieni słonecznych. Nie można doprowadzać na przykład do powstawania poparzeń słonecznych, bo one z kolei mogą doprowadzić do rozwinięcia się na przykład raka skóry, nie wspominając o wielu innych groźnych chorobach. 

Poza dostarczaniem sobie witaminy ze słońca, konieczne jest dostarczanie sobie owej substancji z pożywienia. Należy w tym calu spożywać na przykład ryby, olej z wątroby rekina, dorsza, albo nerkę łososia. Można także spożywać duże ilości tuńczyka, aby choć trochę zniwelować niedobory witaminy D.
Dokładniejszych informacji na temat witaminy D uzyskać można na stronie portalu Słońce w pigułce.